Jamathi racers 1969 en 1970
Seizoen 1969
Voor dit seizoen werd weer een compleet nieuwe machine gebouwd (motorblok en frame). De motor was smaller geworden omdat er door de organisatie van de 50cc races nu een maximaal aantal van 6 versnellingen was ingevoerd. De cilinder staat nu haaks op het carter in plaats van onder een kleine hoek naar voren.
Het frame was lager en smaller en er werd een Marzocchi voorvork in geplaatst met daarin een Fontana voorrem. Achter werden Suzuki schokdempers gemonteerd. Aanvankelijk had de waterkoeling een thermostaat, maar deze kwam later te vervallen.
Paul Lodewijkx op de 1969-er Jamathi
Het raceseizoen van 1969 begon niet zo goed. Motortechnisch moesten nog veel dingen in orde worden gemaakt. Later in het seizoen liepen de machines (o.a. door het wijzigen van de uitlaten) een stuk beter en werd Jamathi favoriet voor de wereldtitel.
De racer van 1969
Een close-up van het motorblok
Seizoen 1970
Voor het seizoen 1970 werd wederom een geheel nieuwe racer gebouwd, die later dat jaar bereden zou worden door Martin Mijwaart. De racer werd vrijwel identiek aan de racer van 1969.
Omdat Paul Lodwijkx door medische redenen jammer genoeg moest stoppen met racen kwam Aalt Toersen te racen op de '69-er. Dit jaar waren beide racers ('69-er en '70-er) in topvorm en Aalt Toersen liet op Francorchamps zien dat het mogelijk was om op de '69-er Jamathi als laatste te starten en als eerste, voor Angel Nieto, de finishlijn te passeren.
De '70-er racer
Een close-up van het motorblok